Panevropska kampanja za promociju održivog rada i zdravlja za sve uzraste
23.
Novembar.
2016.
Evropska komisija i Evropska agencija za bezbednost i zdravlje na radu (EU-OSHA) su danas u Briselu u saradnji za holandskim predsedništvom pokrenule dvogodišnju panevropsku kampanju: Zdrava radna mesta za radnike svih uzrasta, što je najveća svetska kampanja u ovoj oblasti. Kampanja je usmerena na održivi rad i bezbednost i zdravlje na radnom mestu u kontekstu sve starije radne snage, a istovremeno je blagovremeni podsetnik na to da će današnji mlađi radnici postati stariji radnici u budućnosti.
Kampanja je usmerena na evropska preduzeća (javna i privatna) kao i na potrebu promocije održivog rada i zdravog starenja od samog početka radnog veka. Ovim aktivnostima će preduzeća štititi zdravlje svojih radnika do penzije i nakon toga, ali i očuvati produktivnost u svojim organizacijama.
Ova kampanja je od izuzetne važnosti jer se upravo odvijaju važni razgovori o budućnosti bezbednosti i zdravlja na radu u Evropskoj uniji. Sada je trenutak da se u Evropi pobrinemo za potrebe budućih radnih mesta i onih koji tek ulaze u svet rada. Radna mesta na kojima se uzimaju u obzir zdravstveni problemi sve starije radne snage dugoročno su produktivnija. To je dobro i za radnike i za preduzeća – rekla je komesarka Tisen.
Predstavnik holandskog predsedništva Lodovik Ašar je naglasio potrebu da tržište rada učinimo dugoročno održivim.
Ova kampanja doprinosi toj ideji. Moramo da podstaknemo i poslodavce i radnike da ulažu u zapošljavanje. Na kraju krajeva, najbolji rezultati se uvek postižu uključivanjem ljudi i njihove energije. To ih pokreće bez obzira na godine. Ovde se sigurno može primeniti načelo „od kolevke pa do groba”. Što pre počnete, duže ćete ostati zdravi i vitalni i bolje ćete se nositi sa promenama. Današnji poslovi u budućnosti možda neće ni postojati ili će biti drastično drugačiji. Zato je važno ne čekati da se to dogodi, nego se pripremiti na vreme – rekla je predstavnik holandskog predsedništva Lodovik Ašar.
Govorilo se i o prednostima koje preduzeća mogu da ostvare učestvovanjem u kampanji:
Ako se usmerimo na održiv radtokom celog radnog veka, svi radnici će moći bolje da zaštite svoje zdravlje, a time će i preduzeća ostvarivati velike prednosti. Zdravi radnici su produktivni, a produktivni radnici su najvažniji činilac svake efikasne organizacije: svi su na dobitku. Zato neizmerno cenimo saradnju između EU-OSHA i nacionalnih kontakt tačaka, zvaničnih i medijskih partnera i svima zahvaljujemo na predanom radu u prethodnim kampanjama. Radujemo se saradnji tokomsledeće dve godine – rekla je Krista Sedlaček, direktorka
EU-OSHA. Kampanja ima četiri osnovna cilja:
promociju održivog rada i zdravog starenja od samog početka radnog veka;
isticanje važnosti sprečavanja rizika tokom celog radnog veka;
pomoć poslodavcima i radnicima (i onima u malim i srednjim preduzećima) pružanjem informacija i alata za upravljanje bezbednošću i zdravljem na radu u kontekstu sve starije radne snage;
podsticaj razmene informacija i dobrih praksi.
Tema kampanje se zasniva na projektu Evropskog parlamenta pod nazivom „Bezbedniji i zdraviji rad za sve uzraste” koji sprovodi EU-OSHA i na različitim izveštajima EU-OSHA o bezbednosti i zdravlju u kontekstu sve starije radne snage. Kao deo nove kampanje, EU-OSHA pokreće i e-vodič o upravljanju bezbednošću i zdravljem starijih radnika.